Haku
Rengashaku Jälleenmyyjähaku

Uutisia

Toyo Tires luokkansa voittoon Dakar-rallissa 2023

16. tammikuuta 2023

Toyo Tire Co., Ltd. (pääkonttori: Itami City, Hyogon prefektuuri, toimitusjohtaja: Takashi Shimizu) Toyo Tiresilla on ilo ilmoittaa, että Open Country MT/R -renkailla varustettu Toyota Land Cruiser on voittanut vuoden 2023 Dakar-rallin sarjavalmisteisten autojen T2-sarjan.

Toyo Tires osallistui vuoden 2023 Dakar-ralliin Saudi-Arabiassa 31.12.2022–15.1.2023 yhdessä Land Cruiser Toyota Auto Body -tiimin kanssa. (Sijainti: Kariya City, Aichin prefektuuri, toimitusjohtaja: Keiji Masui). Toyo Tires varusti molemmat Toyota Land Cruiser -autot LT285/70R17 Open Country MT/R -maastoajorenkailla.

left: Vehicle equipped with Open Country M/TR  I   right: Team Land Cruiser Toyota Auto Body achieves 10 consecutive wins

Vasen kuva: Open Country M/TR -renkailla varustettu auto / oikea kuva: Team Land Cruiser Toyota Auto Body saavutti 10 peräkkäistä voittoa

Toyo Tires on tukenut Team Toyota Land Cruiser (TLC) -tiimiä Dakar-rallissa vuodesta 2021, ja ilmoitti viime vuonna yhteistyön jatkumisesta kyseisessä rallissa* 1. TLC:n kanssa kehitetyt teknologiat ja maastoajokilpailuissa TLC:n ja kahden Land Cruiser LC300 -ajoneuvon avulla saavutetut kokemukset (Dakar-ralli 2023) ovat parantaneet suorituskykyä vaativilla osuuksilla, kuten kivisillä alueilla ja aavikolla. Ratkaisut ovat myös ympäristöystävällisiä kestäväpohjaisten materiaaliseosten ansiosta. Vuoden 2023 Dakar-ralliin kehittämämme Open Country M//R -renkaat on suunniteltu vähentämään ympäristövaikutusta.

Vaurioista ja teknisistä ongelmista huolimatta molemmat TLC-autot saavuttivat maalin 8 500 kilometrin pituisessa kilpailussa. Sarjavalmisteisten autojen luokassa Ronald Basson ja Jean Michel Polaton auto voitti ensimmäisen sijan ja Takashi Miuran ja Laurent Lichtleuchterin auto saavutti toisen sijan. Kaksoisvoiton johdosta TLC pääsi juhlimaan myös 10 peräkkäistä voittoa omassa divisioonassaan.

TLC:n johtaja Yuji Kadoya kommentoi voittoa seuraavasti: ”Taistelimme tällä kertaa Open Country MT/R -renkailla, joita on parannettu Land Cruiser 300:n suorituskyvyn maksimoimiseksi. Saavutimme niillä kymmenennen peräkkäisen voittomme sarjavalmisteisten ajoneuvojen sarjassa vuoden 2023 Dakar-rallissa. Tämän vuoden rallin dyyniosuudet olivat vaativia, ja reitillä oli useita vaikeita kohtia, joista selvisimme vain Land Cruiser 300:n ja Open Country MT/R -renkaiden yhdistelmän ansiosta. Olenkin tyytyväinen, että kykenimme hyödyntämään yhteisen kehitystyön tuomia vahvuuksia.” Tiimin kuljettaja Takashi Miura kommentoi seuraavasti: ”Kyseessä oli hyvin vaativa ralli ja reitin olosuhteet olivat odotettua vaikeammat. Open Country MT/R -renkaiden ja Land Cruiser 300:n yhdistelmä toimi kuitenkin hyvin kaikkien aikojen vaikeimmassa dyynierikoiskokeessa. Pystyin painamaan läpi ja kilpailemaan voitosta yhä vaikeammaksi käyneessä Dakar-rallissa. Kiitokset kaikesta tuestanne.”

Keskipitkän aikavälin suunnitelmassamme ”Mid-Term Plan 21” ilmoitimme, että pyrimme vahvistamaan Open Country -sarjamme kaltaisten muotoilultaan ainutlaatuisten ja toiminnallisten tuotteiden kehittämistä. Jatkamme kilpa-autoilussa saavuttamamme tiedon hyödyntämistä houkuttelevien, suorituskykyisten ja korkealuokkaisten tuotteiden kehittämisessä.  


OPEN COUNTRY M/TR (tekniset ominaisuudet: Dakar-ralli 2023)

pic

Kuvassa on Toyo Tiresin vuoden 2021 Dakar-rallia varten kehittämä Open Country MT/R (LT285/70R17 116/113P) -rengas. Kumiseos ja renkaan rakenne on suunniteltu parantamaan kestävyyttä yhdessä vuoden 2023 ralliin osallistuvan LC300-ajoneuvon kanssa (Dakar-rallin 2023 tekniset ominaisuudet). Otimme lisäksi käyttöön renkaan erityiset muotoilun, seoksen ja erittäin renkaan jäykän pallerakenteen karkeiden tien pintojen vuoksi, jotka yhdessä minimoivat suurten ajonopeuksien aiheuttamien iskujen vaurioita.

Käytämme lisäksi renkaissamme kestäväpohjaisia materiaaleja kestävän liikkuvuuden käytäntömme (Realizing a Sustainable Mobility Life) mukaisesti. Renkaan komponenteista kulutuspinta, kudoskerros ja sivuseinä on valmistettu pääosin biomassasta koostuvasta butadieenikumista ja styreeni-butadieenikumista ja pallelanka on valmistettu kierrätetystä materiaalista.

Uusimmat uutiset