Uutisia
Renkaiden suunnitteluteknologian uusia edistysaskeleita
18. heinäkuuta 2024
Toyo Tire Corporation on ottanut käyttöön seitsemännen sukupolven suurteholaskentajärjestelmän*1 (HPC) patentoidussa ja erittäin tarkassa tuotekehitysalustassaan suorituskykyisempien renkaiden nopeaa kehittämistä varten.
*1) Valmistaja: Hewlett Packard Enterprise
Toyo Tires on käyttänyt supertietokoneita renkaiden valmistuksen keskeisenä resurssina jo 40 vuoden ajan, ja yhtiö on päivittänyt spesifikaatioitaan niiden käyttöönotosta lähtien. Toyo Tires kehittää myös itsenäisesti renkaan rakenteen analyysiin käytettävää ohjelmistoa, joka simuloi sekä rakennetta että ajoneuvon käyttäytymistä. Tämän tarkoituksena on optimoida tuotteita tieteellisemmin vastaamaan markkinoiden asettamia vaatimuksia. Vuonna 2019 Toyo Tires otti käyttöön tekoälyteknologiaa hyödyntävän, suunnittelua tukevan ohjelmiston tavanomaisen, CAE*2-pohjaisen rengassuunnitteluteknologian rinnalle, kehittäen siitä uuden ”T-MODEn”.
*2) Computer Aided Engineering: tietokoneavusteinen suunnittelu.
Seuraavan sukupolven liikkuvuuden innovaatiot, kuten sähköajoneuvojen laajamittainen käyttö, autonomisen ajamisen tekniikka ja SDV*3-strategiat kehittyvät tällä hetkellä kohti seuraavan sosiaalisen toteuttamisen vaihetta. Erilaisille ajoneuvoille tarkoitetuilta renkailta edellytetään tätä kehitystä tukevaa, nopeaa suorituskyvyn ja toimintojen toteuttamista. Entistä suurempi tarkkuus ja suunnittelun nopeus ovat avainasemassa tulevaisuudessa.
*3) Ohjelmiston määrittämä ajoneuvo. Ajoneuvo, jonka liikkuvuustoiminnot voidaan päivittää ohjelmistopäivityksellä.
Toyo Tires on optimoinut nykyistä T-MODE-ohjelmistoa entisestään uusinta HPC-järjestelmää hyödyntämällä. Tämä on lyhentänyt suunnittelijoiden tarvitseman laskenta-ajan puoleen entisestä. Lisäksi simulaatiodatan nopeutetun kertymisen odotetaan parantavan syväoppimismallin ”käänteisongelman” ennustustarkkuutta, jolla johdetaan rakenteen ominaisuuksia – kuten renkaan rakenne, muoto ja kuvion suoritusarvot – suorituskyvyn arvoista. Tämä on parantanut ja kehittänyt yhtiön kykyä seuraavan sukupolven teknologian käyttöönottoon.
Suuren mittakaavan simulaatioiden – kuten aerodynaamisten ennusteiden ja materiaalien ominaisuusennusteiden – määrän radikaalin kasvun myötä on odotettavissa tuotteita, jotka täyttävät sähköautojen renkaiden olennaisia suorituskykyvaatimuksia, kuten erinomaiset vierintävastus ja kulutuskestävyys. Pohjois-Amerikan markkinoille helmikuussa tuodun, sähköisiin pick-up-autoihin ja katumaastureihin tarkoitetun halkaisijaltaan suuren Open Country A/T III EV -renkaan kehityksessä T-MODE on voimakkaasti edistänyt näiden suorituskyvyn ominaisuuksien kehittymistä tavoitteiden saavuttamiseksi.
Toyo Tires jatkaa rengassuunnittelun ja -kehityksen tarkkuuden parantamista, kehitysajan lyhentämistä ja simulaatioteknologian edistämistä yhtä jalkaa autoteollisuuden kehitysprosessiin integroituvan digitaaliteknologian nopean kehityksen kanssa, mikä johtaa kehittyneen CAE-ekosysteemin luomiseen.
Voitto 2024 Baja 1000 -sarjan legendojen luokassa
71-vuotias Vildosola Sr. kokonaiskilpailun kolmas
Palkintosijoitus NLS-osakilpailussa
2024 NLS-mestarit viimeisen kilpailun 2. sijalla
Open Country -renkaat Baja 1000 -kilpailussa
SCORE Desert -kilpailun ratkaisija
Ensiesittelyjä SEMA 2024 -näyttelyssä
Toyo Tires Treadpassissa 26 konseptiautoa
NLS 2024:n SP10-luokan mestaruus varmistui etuajassa
NLS 2024 -sarjan SP10-luokan mestaruus on selvä
Pelissä Nürburgringin luokan voitto
SP10-sarjan voitto voi ratketa tänä viikonloppuna.
Voittoja Marokon rallissa
Tiimimme saavutti voitot kahdessa sarjassa
Proxes-renkaat uusiin Mazda CX-80 -autoihin
Proxes Sport -renkaat uuteen katumaasturiin
Japanin kansalliset BMX-mestaruuskilpailut
Japanin BMX-mestaruuskilpailujen pääsponsori