Haku
Rengashaku Jälleenmyyjähaku

Uutisia

Toyo Tires voitti NLS-sarjan 1. kilpailun

8. huhtikuuta 2024

Toyo Tires ja Ring Racing voittivat NSL-kestävyysajojen avauskierroksen ja sijoittuivat toiseksi seuraavan päivän ajossa.

Toyo Tires on voittanut kumppaninsa Ring Racingin kanssa Nürburgringin kestävyysajojen SP10-luokan ensimmäisen osakilpailun. ADAC ACAS Cup -nimellä tunnettu ajo järjestettiin lauantaina 6. huhtikuuta.

Andreas Güldenin, Tim Sandtlerin ja Marc Hennericin ohjastama Toyota GR Supra GT4 suoritti neljän tunnin ajon aikana 25 kierrosta keskimäärin 150,1 kilometrin tuntinopeudella. Toyo Tires ja Ring Racing päättivät kilpailun 32 sekuntia toiseksi sijoittunutta Dörr Motorsportin Aston Martin Vantagea edellä.

Tiimin toinen Toyota GR Supra – jota ohjasti muiden muassa Proxesin brändilähettiläänä toimiva Takayuki Kinoshita – pääsi sekin ruutulipulle, mutta jäi kilpailussa kahdeksannelle sijalle ajossa ilmenneiden ongelmien vuoksi. Auto kuitenkin osoitti potentiaalinsa vain kolme sekuntia tiimin voittaja-autoa hitaammalla nopeimmalla kierrosajallaan.

Kaikki muuttui sunnuntaina ajetulla NLS-kilpailun toisella kierroksella. Dörr Motorsportin Aston Martin alitti Toyota GR Supra GT4:n ajan 65 sekunnilla ja otti osakilpailun voiton. Toyo Tiresin ja Ring Racingin numerolla 170 kilpaillut ajokki joutui tyytymään toiseen palkintokorokkeeseen.


Toyo Tiresin ja Ring Racingin numerolla 171 kilpaillut toinen auto ylsi tällä kertaa vahvempaan suoritukseen sijoittuen viidenneksi ja jääden voittajasta neljän tunnin ajon jälkeen vain kolme minuuttia ja viisitoista sekuntia. Kinoshitan lisäksi autoa kilpailussa ajoivat Michael Tischner ja Heiko Tönges.

NLS-sarjassa ajetaan kuusi neljän tunnin osakilpailua yhden kuusituntisen kilpailun lisäksi. NLS on aina kuulunut hyvin suosittuihin kilpa-ajosarjoihin: sen jokaiseen osakilpailuun osallistuu noin sata ajoneuvoa ja ne keräävät mittavan yleisömäärän paikan päällä Nürburgringillä.

Kilpailussa käytetty rengas on valmistettu osin ympäristön kannalta kestävistä materiaaleista. Uusimmassa Proxes-kilparenkaassa käytetään kasviperäistä öljyä, riisinkuorituhkan piidioksidia ja kierrätysmateriaaleista valmistettuja pallelankoja. Toyo Tires hyödyntää kestävyysajoissa keräämänsä tiedon ja kokemuksen suoraan tuotekehittelyyn korkealuokkaisten, suorituskykyisten tuotteiden kehittämisessä. Kehitystyö edistää Toyo Tiresin kestävän liikkuvuuden käytännön saavuttamista (Realizing a Sustainable Mobility Life).

 

Uusimmat uutiset